maanantai 9. helmikuuta 2015

Äänestetty!

Kävin äänestämässä kirkkoherranvaaleissa! Mikä sikäli on ihmeellistä, koska olen laiskaakin laiskempi äänestämään, mitään, suorastaan välinpitämätön (hyi minua!). Mutta nyt päätin kantaa korteni kekoon, koko viikon asiaa mietiskelin, etten unohtaisi sunnuntaita, ja kävin äänestämässä. Veromarkat Hankoon!
Rehellisesti sanottuna minulle on aivan sama, kuka tuota virkaa hoitaa, olen yhtä laiska kirkossakävijä kuin äänestyskopissakin. (Paitsi kun kuoron kanssa laulamme, eli olen oikeasti varmaan käynyt vuoden aikana kirkossa useammin kuin teistä monikaan, hah!) No, joka tapauksessa ajattelin, että meillä on täällä jo kirkkoherra, joka asuu Hangossa, maksaa tänne veronsa ja joutuu käymään aika kaukana töissä. Joten luonnollisestihan tuo olisi ollut parempi vaihtoehto, näin niinkuin järjellä ajatellen. Mutta toisinhan kävi. Onnea vaan uudelle kirkkoherralle!
Nyt odotankin sitten innokkaana näkeväni tämän uuden kirkkoherran muuttokuorman ajavan Hankoon, jotta verorahatkin maksettaisiin tänne meidän pikku kaupunkiimme. Tarvitsemme niitä! Odotan myös innolla kirkkoherran vaimoa ostoksille, odotan tapaavani hänet tuolla kaupan kassalla, kampaajalla, Hangon kulttuuririennoissa! Odotan myös näkeväni lapsensa juoksevan tässä Vuorikadulla lauantaisin innokkaina  matkalla lelukauppaan, kemikalioon tai muuten vain viettävän vanhempiensa kanssa aikaa kaupungissamme.
Eipä mulla muuta tästä asiasta!






 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti