tiistai 17. toukokuuta 2016

Dropboxin kirous

Muutama vuosi sitten isäni, joka on meidän tietokonenörtti, valisti minua laittamaan kuvani dropboxiin, sillä sieltä niitä voi noukkia ja siellä niitä voi katsella millä koneella tahansa. Tuolla ne pilvissä leijuu. Ja niinhän minä tein, kuuliainen tytär. Ja ihan kätevä pilvipaikka.

Kunnes. Se dropboxi ilmoitti olevansa täynnä. No minähän tyhjentämään. Kaikki tuplakuvat, huonot kuvat, muiden ihmeelliset kuvat - kaikki roskikseen. Ja siltikin, poistettuani tuhansia kuvia, ilmoitti tuo boxi olevansa täynnä. Olkoon, ajattelin. Laitan ne sitten tavallisiin kansioihin.

Arvatkaapas onnistuiko. Ei onnistunut. Dropboxi vienosti ilmoittaa haluavansa rahaa, kerran kuukaudessa, niin kuvanikin mahtuisivat sinne. No, en todellakaan ajatellut maksaa, vaan ajattelin että ohitan tuon minua hieman huijanneen laatikon (olisihan pitänyt tietää että mikään tässä maailmassa ei ole ilmaista). Enpä ole vielä onnistunut - kuvani ovat edelleen kamerassa ja dropboxi herjaa minua maksamaan.

Nyt on siis pakko yrittää saada suvun tietokonenörtti tänne purkamaan tuo dropboxin kirous. Alkaa jo vähän ärsyttämään, ehkä eniten se etten osaa sitä poistaa ja kiertää. Olen kyllä moneen otteeseen painellut kaikkia mahdollisia nappuloita ja nuolia ja poistanut sen, mutta aina se pomppaa muistuttamaan minua osaamattomuudestani - ja vaatimaan rahaa!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti